torsdag 17 december 2009

Bra ting


Jag funderar intensivt på saker som jag gillar, som gör mig glad, och fingrarna räcker inte till för att räkna, jag måste använda tårna! Det blir så mycket sågningar här på SW att man lätt kan tro att vi hatar allt, fast det stämmer inte. Eftersom den här bloggen har som ändamål att kommentera offentliga händelser, åsikter och sakförhållanden blir det naturligt en slagsida åt kritik. Och kritikens kärna är nog mer negativ än positiv. Därför ser SW ut som den gör alltså. Men nu är det snart jul. Så här kommer tre saker jag gillat i dag:

1. Food. Restaurangen Food på Runebergsgatan är motsatsen till turistfälla. Dyr OCH bra mat, lokal sylta, intern stämning. Här träffades SW i dag efter 13 och åt en omelett respektive en räksoppa och snackade skit. Efter lunchrusningen är Food just lagom tomt, lagom dyrt, lagom gott, lagom nära hem. Det är en konst att få till det på det viset. Respect Required som Porsche-annonserna brukar lyda. På väg hem från Food kan man dessutom konstatera att hela Runebergsgatan är trevlig.

2. Martina Lowden. Hennes briljans slutar inte att göra intryck på mig. Jag har aldrig träffat henne, men jag är hemligt förälskad i henne. Varför då? För att hon skriver så klanderfritt. För att hon är så ung. För att hon är originell. För att hon är bångstyrig kanske.

3. Bear Quartet: Carry your weight
http://open.spotify.com/track/3anwQn1xNh5lCFgbL8Bus6

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida