tisdag 15 december 2009

Ironin är död - länge leve ironin!


Senast i raden av ironiska och provokativa bloggar är Livet på Söder, där söderpappan Mattias skriver om sitt liv som till stor del består av surdegsbak, ekologisk mat och sonen Vidar. Efter att ha läst bloggen förstår S&W plötsligt högerns kritik mot latte-liberalerna, dessa självcentrerade och belåtna innerstadsbor. Men något som förenar såväl konservativa som liberaler numer är ett överdrivet familjefokus. Familjen tycks allt oftare bli en tillflyktsort där alla intryck från omvärlden stängs ute. Mattias är en av de läskigaste karaktärer vi mött - och ännu läskigare är att personer som han faktiskt finns där ute. S&W ska skrämma våra barn med historier om honom!

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej,
Jag kan inte annat än hålla med. När jag läser hans blogg får jag frispel och undrar ifall det är på riktigt. Det värsta är att jag tror att det är på riktigt och då blir jag mörkrädd. Det finns verkligen folk som han som är så insnöade.
MVH/
Carina från Skåne

15 december 2009 kl. 18:04  
Anonymous Anonym sa...

Tycker det är tråkigt med alla kommenterar på hans blogg som ska påpeka hur rolig han är som lyckas fejka det så bra. Om man uppskattar iscensättningen så kan man väl låta det vara så realistiskt som möjligt och avstå från att skriva alla tvivlares näsor att detta minsann inte är på riktigt.

16 december 2009 kl. 13:54  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida