måndag 7 december 2009

Gris


Det lackar tydligen mot jul. Personligen har jag nog firat min sista jul, men ändå. De allra flesta svenskar firar jul, de samlas kring gran och familj, julklappar och mys. Själv blir det härbärge eller Grand Hotell beroende på konjunktur. Efter det planerar jag min Grand Finale på juldagen som min berömde vän Jesus. Anyway, den där jävla grisen. Upprördheten kring brist på halm etc. Jag vill nyansera bilden en smula bara: grisen är inte det enda misshandlade kreaturet här i världen. De flesta tillfångatagna djur jag känner behandlas som unlawful combatants på Guantanamo men kan trots det visas upp utan att skrämma livet ur barn. Men grisen verkar sakna all värdighet. Så snart det inte är fredagsmysstämning i stian börjar grisarna äta direkt ur andra grisars öppna sår och sina döda vänner. Det är otroligt motbjudande och man skulle kunna förvänta sig att grisarna också tar ett visst ansvar för sitt uppförande. Med det sagt får jag önska alla en god jul.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida