tisdag 19 januari 2010

Veckans babe 2: Indianen


Fick jag välja vilken kropp som helst skulle det bli Indianens. Indianen tränar på Sturebadet. Han ser ut som en grekisk Gud i sydamerikansk tappning och säger inte ett ljud, och det gör inte jag heller. Indianen, som jag kallar honom i brist på namn och med allra största respekt, har nämligen en kropp som får mig att tystna och ett helt omklädningsrum heterosexuella börsmäklare att slita sig från de eviga diskussionerna om de bästa hotellen i Egypten. Den, Indianens kropp, kan bäst beskrivas som en professionell balettdansörs: stark, seg, vig och utan ett gram överskottsfett. Och mycket riktigt, i dag när jag stod i den där maskulina motionsmaskinen där man utför någon sorts längdskidåkningsmoves lyfte jag av en händelse blicken, och vad ser jag om inte Indianen inne i ett rum, i full fart med att leda ett workoutpass. Han snurrar runt runt i den typiska balettposen, med händerna sträckta över huvudet framför en grupp häpna utsvultna 50-åriga kvinnor. Om Indianen, om du, läser det här vill jag att du ska veta att jag blev så impad där, att jag tappade Financial Times Mergermarket-bilagan i marken. Gratulerar till veckans babe 2!

1 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Suveränt!

20 januari 2010 kl. 13:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida