torsdag 15 oktober 2009

CNBC


Du vet hur det är: klockan är nio på kvällen och du har precis anlänt till ditt hotell i München efter en lång dags förhandlingar med singaporianska riskkapitalister. Eller kanske har du just blivit anvisad sängplats i källarförrådet hos din kompis i Östberlin. Oavsett - du är trött och innan du ringer hem för att lyssna till dina sovande barns andhämtning eller prata med din pojkvän, så vill du koppla av med ett järn eller jordgubbssmothie framför TV:n. Eftersom du befinner dig i Tyskland är det Kommissarie Rex på alla nationella kanaler, så du sätter på värdelösa CNN.

Statler & Waldorf uppmanar dig istället att bläddra vidare till CNBC. CNBC är världens främsta businesskanal och den europeiska upplagan är alldeles utmärkt. Mycket nonsens förstås men med så många Harvardsmarta ankare att A-ekonomi framstår som ett hobbyprojekt på Öppna Kanalen i jämförelse. Utmärkande är grafiken med diagram och statisitk som är så omfattande att ankarna knappt syns. Notera att du inte behöver vara ett dugg intresserad av ekonomi för att uppskatta CNBC, det räcker att ha någon sorts relation till omvärlden. Statler & Waldorfs favoritpunkter på CNBC just nu är European Closing Bell, Emerging Markets och Squawk Box Europe.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida