onsdag 14 oktober 2009

Emmas höstpaj


I går kom Emma förbi och gjorde i ordning sin goda höstpaj som hon bjöd på. Emma berättar här själv hur hon gick till väga:

"1. Först tvättade jag händerna extra noga med tanke på svininfluensan som härjar runt. Sen ställde jag in ugnen på ca 200 grader. Jag tog ett par nävar valnötter från skafferiet och hackade. Under tiden som pajdegen var i ugnen i små pajformer lyssnade jag på lite musik och vispade ihop ägg från glada hönor, och rörde ihop dom med gräddmjölk, riven cheddarost och lite salt och peppar. Jag hackade sen rödlök och lät den fräsa runt med kantareller och smör i en panna. Sedan fördelade jag hela härligheten i pajformerna, lade på några blad färsk basilika och mina soltorkade tomater. Sist skivade jag på Chèvreost och äggstanningen. Grädda i 30-40 minuter på 150 grader. När höstpajen är näst intill färdig brukar jag ringla lite honung över. Grädda sedan någon minut till. Garnera gärna med ett gult björklöv.

Ha en härlig höst
Emma"

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida