Den här tycker jag också är kul, betydligt mindre risk att missa ironin. Och häpnar över Procter&Gamble som släppt en sån film, de är inte precis kända för humor i sin reklam annars. Tänk Ariel, Wash&Go, Head nShoulders, Yes, Pampers osv. Otippat.
Varför inte märka reklamfilmer med en liten upplysning om graden ironi? Exempelvis: "Obs, 80% ironi". Så blir tydligt för dig som är för ung eller gammal för att förstå ironi att ändå "hänga med". (Obs: detta inlägg är till 95% ironiskt).
5 kommentarer:
Den här tycker jag också är kul, betydligt mindre risk att missa ironin. Och häpnar över Procter&Gamble som släppt en sån film, de är inte precis kända för humor i sin reklam annars. Tänk Ariel, Wash&Go, Head nShoulders, Yes, Pampers osv. Otippat.
Varför inte märka reklamfilmer med en liten upplysning om graden ironi? Exempelvis: "Obs, 80% ironi". Så blir tydligt för dig som är för ung eller gammal för att förstå ironi att ändå "hänga med". (Obs: detta inlägg är till 95% ironiskt).
En liten rättelse, "ironi" och "parodi" är inte synonymt.
Man kan bara än en gång konstatera att SW var långt före sin tid.
http://resume.se/nyheter/2010/06/28/har-ar-varldens-basta-rekl/index.xml
Man kan bara konstatera att Staler &Waldorf var långt före sin tid.
http://resume.se/nyheter/2010/06/28/har-ar-varldens-basta-rekl/index.xml
Skicka en kommentar
Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]
<< Startsida